Assalamualaikum

Sunday 12 June 2011

Terengganu juara Piala FA..........


Lame tak update blog.just have a little bit busy......sehari sebelum final piala FA.....aku balik kampung.....sebab sepupu aku tunang......Congrate..pastu pegi amik tiket bola dengan Z...sebelas keping tuk budak-budak aku....diorang tempah...aku tolong amek...termasuk tiket aku,....Dun tepoh hantar 18 buah bas,Dun bandar plak 11 buah bas.....(tak tahu la samada lebih atau kurang)...malam tu aku balik KL dengan sepupu aku yang duk kat sini....bleh tahan la penuh flight...satu family besar india baru lepas balik bercuti....agak lemas jugak..hehe....malam tu aku tido kat umah sepupu aku dulu coz da lewat.....
   Besoknya(11jun 2011)..aku balik KL ngan sepupu aku...dye nak turun jugak coz nak pegi medical checkup....yang peningnya....nset aku padam...bateri habis....charger lupa pulak nak bawak.....member2 yang kirim tiket xsenang duduk.....sebab col aku xdapat..hehe....sampai jew kat rumah sewa aku terus charge nset....bersiap-siap tuk ke Stadium Bukit Jalil.......masalah lagi bila transport xda.....kunci moto diorang bawak....aku turun ke kedai,topup dan col budak umah member aku....suruh dye amek kat umah aku sebab member aku nak berkumpul kat umah dye...aku tumpang dye....tunggu la member aku pegi beli barang kat Town.......bleh tahan lame jugak sebab KL,,,jalan kalau xjem xsah....kami bergerak dalam pukul 4.30 petang dari rumah pegi makan,,,dalam 3 buah kete jugak la...satu dah gerak awal......dalam pukul 5 ptg camtu lah gerak ke Bukit Jalil....lalu ikut Lebuhraya MEX....xda la jem sangat....sampai sana tengok dah ramai orang...awok2 kelantan ramai jugak la.....kami cari parking....dapat  dalam dekat 1/2 km ke Stadium Bukit Jalil.....jauh jugak la....Final punya pasal...xkesah...semangat yang penting....lepak luar stadium sambil tunggu member2 yang laen...bila semua dah ada kami masuk ikut pintu merah......Z dah simpan space tuk kami....duduk la sampai perlawanan bermula.....separuh masa pertama perlawanan agak memihak kepada Terengganu yang menguasai perlawanan.....separuh masa kedua....permainan makin rancak.....perlawanan tergendala sebentar apabila penyokong kelantan membaling mercun kearah pintu gol Terengganu dan nyaris terkena Gol keeper.....Pada minit ke 78....kelantan memhadiahkan gol yang dijaringkan oleh Nurul....Gol keeper tidak dapat menempis bola itu kerana Nurul mencungkil bola 'lemas' ke dalam gol....namun kegembiraan kelantan tidak lama kerana pada minit ke 97....Terengganu mendapat satu gol hasil daripada gol sendiri oleh doudsu yang cuba membuang bola daripada pemain Terengganu,Manaf.....Seri 1-1....perlawanan berlanjutan hingga ke masa tambahan....Pada minit ke 109...Terengganu sekali lagi membuahkan hasil dari pada tendangan Sudut oleh Ashaari Samsudin kepada Nisyafie Alwi yang menanduk bola kepada Nordin Alias dan terus ke gawang kelantan...kemenangan Terengganu memang bermakna bagi rakyat Terengganu....Lepas abis tengok bola kitorang berjalan menuju ke kereta....melintasi satu geng kelantan....geng tu mengajak bergaduh....dah kalah nak ajak gaduh pulak....kitorang buat xlayan jew....kalau layan  orang macam tu memang xakan abis sampai pagi...
   Lepas balik dari Bukit Jalil..masuk BB kejap....terus balik umah member aku...dalam pukul 4.30 pagi aku suruh dak umah aku amek aku sebab dye baru balik dari I-city...Balik jew terus tido sampai pukul brapa aku pun x ingat....hehe....
Semalam aku dan 3 orang lagi pegi umah member aku yang bertunang pada petang tu...xdapat pegi petang...malam pun jadilah.....asal pegi....hehe

No comments:

Post a Comment