Assalamualaikum

Thursday 19 May 2011

Mencari Ketenangan Jiwa...




Dunia berputar semakin laju......
Hari berganti makin tidak disedari.....
Dia yang dulu menjadi impian...Masih diingati......
Tetapi apakan daya seorang lelaki.....
Tidak boleh berpaksikan seorang wanita...
Begitu juga seorang wanita....
Hanya memandang luaran seorang lelaki....
Hakikat sebuah kehidupan......
Sentiasa menginginkan kesenangan....
Sedangkan kesenangan itu bukan selamanya.....
Hanya sementara.......

Cara hidup mula membosankan.....
Banyak Cinta yang melayang.....
Tidakku tahu apa puncanya.....
Sedangkan aku hanya pencinta yang sejati....
Hidupku tidak mewah......Hanya simple-simple....
Adakah aku seorang yang sombong....?....
Semuanya aku anggap sahabat......
Saling bertegur sapa...

Aku ingin mengubah keadaan........
Ingin tinggalkan rasa cinta....
Kepada orang yang yang tak sudi......
Ingin menjadi orang lain....
Di alam maya ini.....
Hidup tanpa Cinta Sejati........
Membiarkan  ia berlalu pergi.......
Hanya sahabat yang dicari.....

Aku ingin berjaya dalam kehidupan.....
Bukan bergantung pada orang lain.....
tapi aku juga insan yang lemah....
perlukan bantuan orang  yang kuat.....
Aku mencari ketenangan jiwa.....
Aku mencari kebahagiaan hidup....
Aku mencari kejayaan itu......
Sesungguhnya aku senang bergelar "Mat Rempit".....
daripada Aku bergelar "sang pencinta"......

Kekecewaan yang membara......
Membuat aku sakit......aduh.....
Mengapa engkau berbuat sedemikian......
Hina sangatkah aku ini......?

Hidup bersama keluarga lebih bahagia......
Sahabat-sahabat yang ceria......
Menikmati hari yang sempurna tanpa cinta......
Hanya cinta pada Yang Esa......

No comments:

Post a Comment